Herkese merhaba tatlı anneler ve anne adayları…

Öncelikle yazıma başlamadan bilgilendirme içerikli uçak seyahatinde hamileler için olan prosedürü sizinlepaylaşmak isterim;

‘’Hamileliğinin 28. haftasına henüz girmeyen yolcularımız doktor raporu almadan seyahat edebilir. Tek bebeğe hamile olan ve hamileliğinde 28. haftanın başı ile 35. haftanın sonu arasında olan yolcularımız “uçakla seyahatinde sakınca yoktur” ibaresinin yer aldığı doktor raporuyla uçuşa katılabilir. Aynı şekilde birden fazla bebek bekleyen ve hamileliğinde 28. haftanın başı ile 31. haftanın sonu arasında olan yolcularımız için de bu rapor gereklidir. Hamileliğinin 36. haftasına giren ve tek bebek taşıyan yolcularımız ile hamileliğinin 32. haftasına giren ve birden fazla bebek taşıyan yolcularımızı doktor raporları olsa bile uçuşlara kabul edemiyoruz. Doktor raporunun tarihi yedi günden eski olamaz.’’

Raporu düzenleyen doktorun rapor üzerinde adı soyadı, diploma numarası ve imzası mutlaka olmalıdır. Raporun dili İngilizce veya Türkçe olmalıdır. Eğer bu haftalarda seyahat edeceksiniz bu kurallara dikkat etmeniz gereklidir Öncelikle hamile olduğunuz için kesinlikle x-ray cihazlarından geçmemelisiniz. Kadın güvenlikler sizi ayrıca arıyor. Yanınızda size eşlik edecek kimse yok ise valizlerinizi kaldırması ve indirmesi için mutlaka güvenlik görevlilerinden yardım isteyin. Benim bu yolculuğum 20 aylık kızım ve 31 haftalık gebeliğimle geçti ve tek başına yolculuk elbette zor. Eşim ilk güvenlik noktasına kadar yanımızdaydı, valizlerimizi teslim ettik ve biletlerimizi aldık. Görevliler kaç haftalık hamile olduğumu sordular ve raporumun fotoğrafını çektiler. Yanımda kızımın bebek arabası ve bebek çantamızdan başka bir şey kalmadı. Uçak saatine son yarım saat kala ikinci kapıdan tek geçtik. Gerçekten oradaki güvenlikler bu konularda çok hassas. Bebek arabamı indirmekten tutun da uçağa bineceğim kapıya kadar yardımcı oldular. Hem hamile hem de çocuklu olunca haliyle zor oluyor tabii ki Yolcuğumuz bir buçuk saat kadar sürdü ama benim konuşma meraklısı kızım hiç susmadı bir müddet oyuncaklarla oyandı hepsi o birde iki yaş altı çocuklar anne kucağında yolculuk ediyorlar 31. Haftalık hamile halimle birde kızımın hoplamaları ile yolculuk yaptım. Bunu şikâyet manasında söylemiyorum tabii ki benim için ilginç bir deneyim oldu. Eşleri olmadan iki çocukla yolculuk yapan anneleri düşündüm sanırım çocuklardan birini uyutuyorlar. Yine indiğimizde bavullarım için güvenlik görevlisi arkadaşlar yardımcı oldular. Demem o ki uçakla seyahat sağlık probleminiz yok ise oldukça rahat. Tek başınıza bile olsanız size yardımcı olan bir sürü insan var. Ufak bir not daha ekleyim valizlerimden biri patlamış durumdaydı. Ertesi gün ilgili havayolu şirketinin internet sitesinden gerekli başvuruları yaptım ve 15-20 gün içinde yeni valizimi gönderdiler. Hepinize sorunsuz seyahatler diliyorum…

Unutmayın bizler hamilelik döneminde daha çok ilgiyi hak ediyoruz.